Ons onderwijs

Op onze school leven en werken wij vanuit Gods liefde. Wij geloven in hét kind en in het Kind. Ieder kind is daarbij uniek in Gods ogen. Wij vinden het belangrijk om tegemoet te komen aan de ontwikkelings- en onderwijsbehoeften van de leerling, dit binnen de mogelijkheden van het kind en onze school. Daardoor kan het kind uitgroeien tot een zelfstandig, weerbaar en respectvol christen.

DWF_MB_Nb_Futura_170515_077 (1)

Onderwijsvorm

Wij werken op school met jaargroepen. Dat betekent dat leerlingen van ongeveer dezelfde leeftijd bij elkaar in de groep zitten. Hier leren ze een afgesproken leerstofpakket, wat aangevuld wordt door andere activiteiten zoals projectweken, cultuureducatie met behulp van Ateliers Majeur en sportdagen.

In ons lesgeven houden we rekening met verschillen en passen ons onderwijs daarop aan, zowel in leerstof, tijd en tempo.

Zelfstandig werken en samenwerken oefenen we door middel van het stoplicht, de vraagdobbelsteen, coöperatieve werkvormen en taken, zoals materiaalhulp of boekenhulp.

De aanpak in groep 1, 2, 3 en 4 verschilt van de andere groepen. In deze groepen werken we rond thema’s. Hierin wordt de leerstof verwerkt en geoefend. Het spelen en werken in hoeken wordt hierbij gestimuleerd. Ook in deze groepen staat de ontwikkeling van het kind centraal.

Ontwerp_Futura

Kiva en Fides

In het schooljaar 2015 zijn we gestart met het Fides programma. Fides is geen methodiek maar een taal binnen de school waarbij we de leerlingen leren om weerbaar te worden. Tegelijkertijd zijn we ook een KIVA school. Hiermee geven we aan dat het welbevinden van de kinderen een prioriteit is en dat we adequaat willen optreden tegen pesten. KIVA is een bewezen effectieve anti pestmethodiek. ‘Samen maken wij er een fijne school van!’